Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών

Όπως είναι γνωστό η εκπαίδευση λειτουργεί με βάση τον κώδικα της γλώσσας. Έτσι επιμέρους αδυναμίες στο λόγο έχουν αντίκτυπο στην σχολική επίδοση και στην εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών:

Όπως είναι γνωστό η εκπαίδευση λειτουργεί με βάση τον κώδικα της γλώσσας. Έτσι επιμέρους αδυναμίες στο λόγο έχουν αντίκτυπο στην σχολική επίδοση και στην εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών, όπως:

  • Φωνολογική ανάπτυξη μικρή > πιθανά προβλήματα στην ορθογραφία
  • Περιορισμένο λεξιλόγιο > φτωχή έκφραση, προβλήματα με την ορολογία των μαθηματικών.
  • Ασυνταξία > φτωχή έκφραση, προβλήματα στο <<σκέφτομαι και γράφω>>
  • Περιορισμένη αντίληψη λόγου > αδυναμία να κατανοήσει εντολές, να μάθει νέες έννοιες
  • Πραγματική δυσκολία > δεν γνωρίζει πότε πρέπει να μιλήσει πως να ρωτήσει ή να απαντήσει, μιλάει άκαιρα ή άσκοπα
  • Ενδείξεις Μαθησιακών δυσκολιών στη σχολική ηλικία
  • Έλλειψη της αίσθησης των ήχων σε λέξεις
  • Έλλειψη αίσθησης της σωστής σειράς των ήχων
  • Έλλειψη ρυθμού
  • Αδυναμία στο να βρεθούν ομοιοκαταληξίες και να τοποθετηθούν στη σειρά οι συλλαβές.
  • Δυσκολία αποκωδικοποίησης λέξεων, αποκωδικοποίηση μεμονωμένης λέξης.
  • Δυσκολία στο να κωδικοποιηθούν λέξεις (ορθογραφία)
  • Κακή σειρά αριθμών 21 αντί για 12, κακή σειρά γραμμάτων στις λέξεις Γιώγρος αντί για Γιώργος, λάθος επιλογή μάστα αντί για πάστα, ελλείψεις  όπως    γαγά αντί για γιαγιά.
  • Προβλήματα κατανόησης κειμένου.
  • Δυσκολία να εκφρασθούν σκέψεις σε γραπτό λόγο.
  • Ασαφής και μη ολοκληρωμένη απόδοση γλώσσας που έχει ακουσθεί.
  • Δυσκολία να εκφρασθούν σκέψεις προφορικά.
  • Αποπροσανατολισμός όταν δίνονται οδηγίες κατεύθυνσης στο χώρο ή στο χρόνο. (δεξί αριστερό, πάνω κάτω, νωρίς αργά, χθες αύριο)
  • Δυσκολίες πλευρίωσης.
  • Παρόμοια προβλήματα σε συγγενικά πρόσωπα.
  • Δυσκολίες γραφής.
  • Δυσκολία στα μαθηματικά, στην ορολογία ή στις οδηγίες ή στη σωστή ακολουθία της μαθηματικής σκέψης και πράξης.