Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών
Όπως είναι γνωστό η εκπαίδευση λειτουργεί με βάση τον κώδικα της γλώσσας. Έτσι επιμέρους αδυναμίες στο λόγο έχουν αντίκτυπο στην σχολική επίδοση και στην εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών:
Όπως είναι γνωστό η εκπαίδευση λειτουργεί με βάση τον κώδικα της γλώσσας. Έτσι επιμέρους αδυναμίες στο λόγο έχουν αντίκτυπο στην σχολική επίδοση και στην εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών, όπως:
- Φωνολογική ανάπτυξη μικρή > πιθανά προβλήματα στην ορθογραφία
- Περιορισμένο λεξιλόγιο > φτωχή έκφραση, προβλήματα με την ορολογία των μαθηματικών.
- Ασυνταξία > φτωχή έκφραση, προβλήματα στο <<σκέφτομαι και γράφω>>
- Περιορισμένη αντίληψη λόγου > αδυναμία να κατανοήσει εντολές, να μάθει νέες έννοιες
- Πραγματική δυσκολία > δεν γνωρίζει πότε πρέπει να μιλήσει πως να ρωτήσει ή να απαντήσει, μιλάει άκαιρα ή άσκοπα
- Ενδείξεις Μαθησιακών δυσκολιών στη σχολική ηλικία
- Έλλειψη της αίσθησης των ήχων σε λέξεις
- Έλλειψη αίσθησης της σωστής σειράς των ήχων
- Έλλειψη ρυθμού
- Αδυναμία στο να βρεθούν ομοιοκαταληξίες και να τοποθετηθούν στη σειρά οι συλλαβές.
- Δυσκολία αποκωδικοποίησης λέξεων, αποκωδικοποίηση μεμονωμένης λέξης.
- Δυσκολία στο να κωδικοποιηθούν λέξεις (ορθογραφία)
- Κακή σειρά αριθμών 21 αντί για 12, κακή σειρά γραμμάτων στις λέξεις Γιώγρος αντί για Γιώργος, λάθος επιλογή μάστα αντί για πάστα, ελλείψεις όπως γαγά αντί για γιαγιά.
- Προβλήματα κατανόησης κειμένου.
- Δυσκολία να εκφρασθούν σκέψεις σε γραπτό λόγο.
- Ασαφής και μη ολοκληρωμένη απόδοση γλώσσας που έχει ακουσθεί.
- Δυσκολία να εκφρασθούν σκέψεις προφορικά.
- Αποπροσανατολισμός όταν δίνονται οδηγίες κατεύθυνσης στο χώρο ή στο χρόνο. (δεξί αριστερό, πάνω κάτω, νωρίς αργά, χθες αύριο)
- Δυσκολίες πλευρίωσης.
- Παρόμοια προβλήματα σε συγγενικά πρόσωπα.
- Δυσκολίες γραφής.
- Δυσκολία στα μαθηματικά, στην ορολογία ή στις οδηγίες ή στη σωστή ακολουθία της μαθηματικής σκέψης και πράξης.